Als nieuwe klant beginnen we met jou een kennismakingsgesprek, waarbij we graag horen wie je bent, wat je doet, waar je voorkeuren naar uit gaan en in welke branche jouw onderneming bevindt. We bespreken waar jouw behoeften en noodzaak leggen en kijken naar waar je momenteel mee werkt.

Na het kennismakingsgesprek volgt een in-take gesprek. Hierin gaan we meer de diepte in op jouw onderneming.

Vervolgens beginnen we met het inrichten en gebruiksklaar maken van de boekhouding en het verder verwerken van alles daaromheen.

Elk kwartaal voeren we de btw-aangifte uit. Hiervoor dienen we de inkoop- en verkoopfacturen van jouw onderneming van het afgelopen kwartaal tijdig en volledig te ontvangen. De aangiftes per kwartaal worden in de volgende maanden door ons uitgevoerd:

Eerste kwartaal (1 januari t/m 31 maart) – in april
Tweede kwartaal (1 april t/m 30 juni) – in juli
Derde kwartaal (1 juli t/m 30 september) – in oktober
Vierde kwartaal (1 oktober t/m 31 december) – in januari

aa

Als nieuwe klant beginnen we met jou een kennismakingsgesprek, waarbij we graag horen wie je bent, wat je doet, waar je voorkeuren naar uit gaan en in welke branche jouw onderneming bevindt. We bespreken waar jouw behoeften en noodzaak leggen en kijken naar waar je momenteel mee werkt.

Vervolgens beginnen we met het inrichten en gebruiksklaar maken van de boekhouding en het verder verwerken van alles daaromheen.

Elk kwartaal voeren we de btw-aangifte uit. Hiervoor dienen we de inkoop- en verkoopfacturen van jouw onderneming van het afgelopen kwartaal tijdig en volledig te ontvangen. De aangiftes per kwartaal worden in de volgende maanden door ons uitgevoerd:

Eerste kwartaal (1 januari t/m 31 maart) – in april
Tweede kwartaal (1 april t/m 30 juni) – in juli
Derde kwartaal (1 juli t/m 30 september) – in oktober
Vierde kwartaal (1 oktober t/m 31 december) – in januari

Je kunt zowel je dagafschriften en stapels bonnetjes op papier bij ons inleveren, maar je kunt het ook digitaal inscannen en bij ons aanleveren. De keuze is aan jou.

Uiteindelijk scannen wij alles in en zetten we alle papieren gegevens digitaal om zodat het in jouw digitale administratie map terecht komt. Vervolgens wordt het verwerkt in de boekhoudsoftware E-boekhouden. Daarna worden alle op papier aangeleverde stukken teruggedaan in de aanlevermap- of zak en ontvang je deze weer terug.

Indien nodig kunnen we andere software aanschaffen dan E-boekhouden. Iedere klant kan met de software werken die hij of zij het liefst in gebruik wilt nemen.

Binnen een boekhouding voeren wij het volgende uit; factureren, banken boeken, activa boeken, balans opmaken en verlies- en winstrekening opmaken, dat is een vereiste van iedere boekhoudsoftware.

Wil je daarnaast ook gebruikmaken van projectmanagement, urenregistratie, CRM-systemen, webshopsystemen, dan kan het afhankelijk van jouw wensen zijn dat wij andere boekhoudsoftware adviseren voor je boekhouding.

Wanneer je geen specifieke voorkeur hebt wordt het E-boekhouden. Mocht je wel een specifieke voorkeur hebben, dan kunnen we werken met de boeksoftware van jouw voorkeur. Alhoewel er bepaalde software is waar we liever niet mee werken, omdat het niet goed genoeg in elkaar zit.

Wij hebben de laatste 6-7 jaar veel verschillende boekhoudsoftware getest om te zien hoe deze in elkaar steken. Software inrichten hebben we binnen verschillende software omgevingen vaak gedaan en in grote lijnen is die inrichting hetzelfde.

Hulp nodig bij je administratie of de start van je onderneming?